CZYM ROBIĘ ZDJĘCIA ?


Cześć !

Dzisiejszy post miał być o czym innym, lecz przypomniało mi się, że miałem napisać o moim nowym sprzęcie do fotografowania. Dziś chciałbym wam pokrótce zrecenzować ten sprzęt. Mój aparat to Sony DSC-H400. Są dwa rodzaje tego aparatu. Jeden jest ciut lepszy drugi słabszy. Ja posiadam tą wersje słabszą, ponieważ moja wersja to zwykły kompakt z dużym zoomem. Słabsza, ponieważ aparat nie posiada funkcji manualnej ostrości, jest tylko ostrość automatyczna tzw. autofocus.
Nie powiem ale zdjęcia są robione w dobrej jakości. W końcu posiada 20,1 mpx. Są ładne lecz psuje je ostrość. Nie zawsze ona jest, lub jest tam gdzie nie powinno jej być. 
Aparat posiada także tryb panoramy. Jest on dobry jeżeli chcemy zrobić zdjęcie pięknemu krajobrazowi np. z dużej góry. Niestety ale po wykonanej panoramie, na zdjęciu w przybliżeniu widać duże szumy.
Ekran aparatu ma 3" (3 cale) i posiada aż pięć regulacji jasności od 1 (ciemny) - 5 (jasny). Nad wyświetlaczem znajduje się wizjer, który przydaję się w niektórych przypadkach. 
Czułość ISO kształtuje się od 80 do 3200. 
Aparat nagrywa w rozdzielczości HD  czyli 720p w 30 kl./s. Podczas nagrywania, zoom jest bardzo spowolniony, aby nie było go zbyt głośno słychać. Niestety jest to na minus, ponieważ jego i tak słychać, a jeżeli chcemy szybko przybliżyć obraz, to niestety chwile poczekamy. 
Zoom w tym sprzęcie jest naprawdę dobry. Zoom optyczny wynosi 63x. Natomiast cyfrowy ok. 70x. Zdjęcia księżyca w nocy są dobre ale przy trudnych warunkach, aparat trochę szaleje i nie chce ostrzyć. 
Wytrzymałość akumulatora to 350 zdjęć, a przy nagrywaniu 175 min, lecz uważam, że aparat wyciągnie trochę więcej. 
Aparat posiada także lampę błyskową, która przydaję się w ciemnych miejscach. 
Waga wynosi 590 g, co znaczy, że aparat nie jest ciężki.   

Moim zdaniem aparat jest dobry dla amatorów, lecz furory się nim nie zrobi. Za cenę ponad 900 zł mógłby mieć trochę lepsze funkcje, ale nie należy znów do najgorszych. Moja ocena tego aparatu to 5,5/10. 
Teraz pokażę wam parę zdjęć jakie nim zrobiłem 






Nie są to oczywiście wszystkie zdjęcia. 

3 komentarze:

  1. Szczerze powiedziawszy nie znam się za bardzo na fotografii, ale uważam, że zdjęcia są w porządku. Tzn, może nie zachwycają mnie jakoś szczególnie ale są po prostu ładne. Opisujesz to wszystko czekam cierpliwie i nie to że się zawiodłam na zdjęciach ale spodziewałam się dużo lepszych efektów. Recenzja jest rzeczowa i myślę że gdybym przymierzała się do kupna aparatu okazalaby się bardzo przydatna.
    www.tylko-szum.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdybym miała być szczera to na fotografii się nie znam, dobrego aparatu nie mam, ale zdjęcia są śliczne!
    Szczególnie to z łabędziem ♥
    http://vici-bloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Też kocham fotografie :) Zarówno od strony aparatu i modelki. Aparat rzeczywiście nie robi najpiękniejszych zdjęć :/
    http://olivvx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń